Table of Contents
Ik heb de wagen gespoten + meerdere lagen blanke lak - plexiglas lasersnijden. Nu wil ik hem netjes polijsten, maar blaast de lak op en laat los. Weet iemand waardoor dit kan komen? Ik heb de wagen bij een temperatuur van 20+ gespoten en laten drogen (Onlinelaserworks: Homepagina). Het lijkt mij dat de lak na zeker toch wel een week te hebben gewacht dat ie voldoende is uitgehard? Ik zelf vermoed dat het met de blanke lak te maken heeft (High solid clear coat)
Hoort dit? Dit hoort volgens mij gewoon te glanzen. Heb op advies van de verfboer over de vorige lak gespoten zonder primer omdat de wagen strak was en de lak in een goede staat. Maar zou het kunnen dat de oude lak (Ik meen niet op waterbasis) niet samen gaat met die standox.
Nu weet ik niet precies hoeveel lagen je gespoten hebt en met welke lak maar het is zo dat de huidige HS en UHS lakken zeer dik zijn en in twee lagen aangebracht dienen te worden, indien meerdere lagen worden gespoten kun je problemen met doorharding krijgen en met eventuele kook of reactie blaasjes… ook dienen de huidige lakken bij 60 graden gedroogd te worden, dit omdat er een chemische reactie nodig is om doorharding mogelijk te maken.. hout voor lasersnijden.
De verf is blijkbaar aan het coroderen. Hoe los ik dit probleem op? Graag advies. Antwoord: Corrosie zit tussen de laklaag en het aluminium. Dit betekent dat de verflaag geheel op de beschadigde plek verwijdert dient te worden en hier een nieuw laksysteem moet worden aangebracht. Dit begint met een ertsende primer cr of een epoxyprimer, daarover een grondverf en een gekleurde lak…Voor een Lakadvies kunt u bijv.
De stickers zijn van transparante kunststof. In de omschrijving staat dat het niet geschikt is voor op pas-geverfde ondergrond - metaalbewerking amsterdam. Er wordt ook nog vermeld dat de stickers sterk klevend zijn en daarmee een kwetsbare ondergrond zoals behang zou kunnen beschadigen bij het verwijderen. Kunt u me vertellen of dit riskant is voor de lak of dat het waarschijnlijk (voor zo’n korte tijd) geen schade geeft? Is het verstandig een klein stukje te testen op een onopvallende plaats? Antwoord: Normaal is het zo dat stickers voor een korte perioden geen kwaad kunnen, laat je ze er langere tijd op zitten (denk aan een jaar of langer) dan trekt de afdruk in de lak en zul je deze altijd blijven zien, dit is dan ook niet meer weg te poetsen.Dus als het geen heel bijzondere stickers zijn zou dit geen probleem op moeten leveren
Ik heb het verwijderd met een sopje, Maar nu blijft er een gele kleur achter. Kan deze nog verwijdered worden? Antwoord: Probeer eens de auto te wassen met lauw water, absolut geen zeep o.i.d. toevoegen, alleen maar puur water. Het is namelijk een organisch iets wat op de auto zit.
probeert teverwijderen werkt dit niet. Ander voorbeeld is boomhars, ook dit gewoon met schoon lauw water schoonmaken. Met sop lukt ook wel maar zeer moeizaam. Anders wellicht zeer goed poetsen om de vlekken weg te krijgen (heuvelman staalhandel). Witte puntjes (Roy Cillekens)Sinds kort allemaal witte puntjes op mijn lak van de auto
Hoe kan ik erachter komen wie dit heeft gedaan. En wat kan er aan gedaan worden. Antwoord: Ik kan niet aan de hand van een mail bepalen waar de verfspetters vandaan komen en wie dit heeft veroorzaakt. Daarnaast kan ik niet beoordelen wat voor soort (verf) of vervuiling het is.
Succes Zonnebrandvlekken (H (staalhandel Vlaanderen).A. de Boer)Door van de zomer zonnebrandcreme op mijn kinderen te smeren is er zonnebrandcreme op mijn auto’s achtergebleven en in de lak gebrand. Met gewoon schoonmaken met Dreft verdwijnen de vlekken niet. Ik zou graag willen weten hoe ik deze vlekken wel kan verwijderen? Antwoord: Ik heb met deze stoffen geen enkele ervaring en kan u dus ook geen zinnig antwoord geven, zou u adviseren om langs een schadebedrijf te rijden om uw probleem voor te leggen, zij kunnen wellicht wat testjes met diverse materialen doen voor u
Antwoord van een lezer: Deze vlekken verwijder ik gewoon met lotiondoekjes die men gebruikt om de baby te verschonen. Had in het verleden ook met allerlei middelen op de auto gezeten om deze plekken die er al maanden op zaten te verwijderen, maar allemaal zonder resultaat (metaalbewerking groningen). Krassen in de lak (Ed van der Hamsvoord)Mijn 9 maanden oude auto heeft nogal krasgevoelige zwarte metaallak op het dak
De krassen gaan over de lengte van mijn autodak. Mijn indruk is dat de krassen veroorzaakt worden door de wind die eroverheen gaat (btw ik rij niet op onverharde wegen). Je ziet de krassen enkel als je erg goed kijkt maar als de zon erop staat zie je het van een behoorlijke afstand.
Antwoord: Het klinkt op zich vreemd dat het dak een andere lak zou hebben dan de rest van de auto! Is het dak al eens gespoten? Verder zou ik je willen adviseren om de auto aan te bieden bij de dealer waar hij is gekocht en hen een oordeel laten vellen en een oplossing aan te dragen. ThyssenKrupp.
Diesel op de lak (Ronald Verburg)Ik heb diesel op mijn lak gekregen, hoe krijg ik dat er weer af (doffig)? En krasjes in de lak, zijn die er weer uit te krijgen, of is overspuiten de enige/beste optie? En zo ja, hoe kan ik dat het beste doen? Antwoord: Diesel op de lak zou er met een ontvetter makkelijk af moeten gaan en eventueel met een goede wax weer op te poetsen zijn.
Dit vergt wel enige ervaring en poetsen gaat in diverse stappen, van grof naar zeer fijn - fraiponts metaalbewerking. Vraag advies bij een schadebedrijf; daar kan men je verder helpen. Putjes in de lak (Cliff)Ben thuis begonnen met het spuiten van een VW Kever. Ben eerst aan het oefenen met losse delen. Probleem is dat ik alles redelijk strak gespoten krijg, alleen na 10 minuutjes beginnen er putjes in de lak te komen
Spuit met een goed kwalitatief spuitpistool. Heb hier een compressor op van 100l. Heb ook gehoord dat er olie tijdens het spuiten in de lak kan komen - metaalbewerking veiling. Heb wel een filter op de compressor. Wat kan ik er nog aan doen om het te voorkomen? Alvast bedankt. Antwoord: Een auto thuis spuiten valt niet mee, de compressor die je gebruikt is niet geschikt voor spuitwerkzaamheden
Slechte doorharding (de huidige lakken hebben warmte nodig om echt door te harden) en glansverliesHet beste is advies vragen aan de lakleverancier waar u de verf gekocht heeft Soort lijm op dak (Mevr. E.C. Fritzlin)Na terugkomst in de parkeergarage zag ik dat een of andere leukerd met een soort lijm(componenten) mijn auto had verfraaid.
Van de ruit heb ik het eraf gekregen, niet van de dak en deur. lasersnijden kunststof. Bij navraag in de garage kreeg ik geen oplossing. Het zit er al een poosje op maar het blijft mij enorm ergeren. Weet u misschien een oplossing, dat zo geweldig zijn. Antwoord: Als ik uw verhaal lees mis ik een aantal belangrijke zaken die ik niet kan inschatten via mail
hoe lang het materiaal er al op zit, wat voor materiaal het precies is en naar wat voor garage bent u geweest? Nu is het wel zo dat een lijm of een anders soort materiaal wat goed hard word zeer lastig of niet te verwijderen is, dit omdat het materiaal zich in de lak vreet! Mijn advies is om langs een schadebedrijf te rijden en advies te vragen wat de beste oplossing is. - CUREC01094 Plat Messing 360 1/8 x 2 1/2 Inch 1 Voet
Vegen in de lak (Jaap)Ik heb net een splinternieuwe Ford Focus kleur metallic grijs gekocht. Na een aantal weken kom ik er achter dat er in de lak 2 vegen zitten: 1 onder mijn linkerportier, en een op de achterklep. metaalbewerking groningen. De vegen zijn er niet altijd goed te zien, alleen als het licht er goed op valt
Ze hadden het over een folielaag die de auto beschermt tegen vogelpoep ed. Ze willen de delen wel overspuiten maar ik ben daar een beetje huiverig voor, ik ben bang voor kleur verschil. Wat kan ik het beste doen? Het laten zitten en een redelijke schadevergoeding vragen? En wat is redelijk? Of toch die delen laten overspuiten? met de kans op kleurverschil, of zou de fabrikant de hele auto moeten overspuiten? In alle gevallen wordt ik hier niet beter van.
De delen overspuiten is tegenwoordig met de huidige lakken geen enkel probleem. De gehele auto overspuiten zal de fabriek nooit vergoeden en zou ik ook afraden! Dus twee opties, of niks aan doen en gewoon laten zitten of de delen voor garantie over laten spuiten - metaal plooien. Bij twijfel kunt u nog eens advies vragen aan een universeel schadebedrijf om hun mening te geven…
Nu blijkt vanaf dat die uit de fabriek is gekomen er kleurverschil zit in de carrosserie en de kunststof onderdelen (Bumpers, spoiler achter, handvaten, spiegelkapjes, achterklep). Wat voor marge houdt een fabrikant aan tussen deze 2 dingen (Carrosorie en kunststof).? De carrosorie is wit en de kunststof onderdelen gaan richting beige-geel.
Het ene merk heeft er meer last dan het andere merk, en het hangt ook van de kleur zelf af. Vaak worden kunststof delen in een heel andere fabriek gespoten dan de carrosserie. Er worden voor zover ik weet geen marges o.i. Kenniscentrum.d. aan verbonden. Vaak zie je ook dat de carrosserie niet gedekt is met kleur waardoor er een bont effect ontstaat! Ook hier is verder niks aan te doen en is inmiddels gewoon geworden
Hopelijk is je vraag beantwoord. Witte waas (W.Brink – Alkmaar)Heb een vraag over mijn alto 1996 blauwe metallic lak. kleur code y31. Thyssenkrupp neemt metaalzagerij Jan Kooijman over. Het probleem is dat het dak door de zon met een witte waas is uitgeslagen. metaalbewerking veiling. De garage heeft wat proberen te polijsten en liet zien dat de lak dan terug kwam maar dan wel niet zo mooi als de orginele lak die aan de zijkant nog goed
Navigation
Latest Posts
Metaalbewerking Op Maat
Staalhandel Leopoldsburg
Machinebouw En Metaalbewerking Vacatures